Yok arkadaş, ben bu oyunu oynayamıyorum. Ninja Gaiden serisi zor geliyor bana. Nintendo DS'e çıkan "Dragon Sword"dan çok büyük zevk aldım, ama ne yazık ki büyük konsollara çıkan oyunlardan yana pek yüzüm gülmedi. Geçen gün yine gaza geldim, üçüncü oyun çıkmadan serinin önceki oyunlarını bitireyim de yeni oyuna hazırlık olsun diye ilk oyuna kaldığım yerden devam etmek istedim. Ne hikmetse önceki bölümlerde önüne geleni kesen ben, birinci oyunun sekizinci bölümünde bölüm sonu canavarı olarak karşıma gelen yeşilli zibididen dayak yiyip duruyorum. Ne zaman karşısına çıksam ağzıma ağzıma vuruyor herif. Hem de en basit zorluk seviyesinde. Zor oyun vesselam. Neyse ki Team Ninja seriye yeni oyuncuları da çekmek için (yeni oyunculardan kasıt benim gibi kabiliyetsizler oluyor herhalde) sıradaki Ninja Gaiden'ın zorluk seviyesini biraz aşağı çekmişler... Ah, yazının ortasında söyleyeceğim şeyi ilk paragrafta söyleyiverdim. Neyse canım, oyunun kolaylaşacağını öğrenen Ninja Gaiden hayranları, hemen gitmeyin öyle. Hele bir durun, yeni oyunla ilgili tek değişiklik zorluk seviyesi değil. Gitmeyin de bir anlatayım.
RYU BU KEZ ULUSLARARASI ÇALIŞIYOR!
Oyunun hikayesi tam olarak ikinci oyunun bittiği yerden başlıyor. Japonya'nın en soğukkanlı ninjası Hayabusa, oyun başlar başlamaz İngiliz Başbakanını kötü adamların elinden kurtarmak için yola çıkıyor. Amerikan başkanı tatildeydi herhalde, teröristler bu kez onun yerine İngiliz Başbakanını kaçırmışlar. Ryu da bunların peşine takılmış, başkanı kurtaracak. Ama ne kurtarış. Oynatılan demoya göre Ryu'nun ruhu artık zift karası üniformasıyla aynı renge bürünmüş. Yoluna çıkma gafletinde bulunan her teröristi gözünü bile kırpmadan kesiyor, biçiyor, ince ince kıyıyor. Kabul ediyorum, önceki oyunlarda da bir tokat atıp göndermiyorduk adamları, onları da kesip biçiyorduk ama bu sefer bir başka vahşi olmuş oyun. Ryu kılıcını savuruyor, düşmana saplıyor. Bazen o kılıç sapladığı yerde takılıp kalıyor. Bu durumda kamera Ryu ve kurbanına yaklaşıyor, zaman yavaşlıyor, doğru zamanda ekranda gösterilen tuşa basan oyuncu sayesinde Ryu kılıcını dümdüz çekmek yerine yukarı veya aşağı doğru çekerek düşmanından çıkarıyor ve bu sırada kurbanını da ortadan ikiye bölmüş oluyor. Düşmanlarınız çığlıklar atarak ölüyor, mekânda kan gövdeyi götürüyor ama Ryu gözünü bile kırpmadan bir sonraki kurbanına doğru seri hareketlerle ilerliyor.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Şu anda o askerin canının çok acıdığını (!) düşünüyor olabilirsiniz ama o kılıcın bir de çıkışı var.
--
İkinci oyunu bitirenler bilirler, Ryu'nun sağ kolu ikinci oyunda bir lanete uğramıştı. Bu kol yeni oyunda efektif bir rol oynayacak. Ryu'nun hafif ve ağır darbeler vuran iki hareketi var. Bu hareketleri farklı biçimlerde kullanıp kombolar yapacağız. Seri bir şekilde hasar almadan düşmanları kestikçe, yani kombo yaptıkça ekranda kırmızı bir gösterge yavaş yavaş dolmaya başlayacak. Bu bar tamamen dolduktan sonra Ryu gözün takip edemediği bir hızda alandaki düşmanlarını teker teker öldürmeye başladığı bir hareketi aktive edebiliyorsunuz.
BEKLE, BEKLE, BEKLE, ŞİMDİ BAS!
Yukarıdaki betimlemeden de anlayacağınız gibi yeni oyun alışılmış hızlı Ninja Gaiden oynanışını doğru zamanda ekranda gösterilen tuşa basmamızı gerektiren "Quick Time Event"lerle birleştirmiş. Oynanış sırasında saplanan kılıcınızı düşmanın içinden çıkarmak için yaptığınız hareketi buna örnek gösterebiliriz. Bunun dışında gösterilen demoda Ryu'nun üzerine doğru (uçarak) gelen bir arabanın altından kayarak geçmesi için ekranda çıkan tuşlara doğru zamanda basmanız gerekiyordu. Ayrıca Ryu, serinin bu yeni oyununda düz duvara tırmanıyor. Aklınıza hemen komik şeyler getirmeyin canım. Ryu gerçekten düz duvara tırmanıyor. Oyun sırasında karşınıza gelen bazı duvarlar tırmanılabiliyor olacaklar. Bu duvarlardan gördüğünüzde Ryu cebinden iki adet Kunai bıçağı çıkaracak ve siz de L1 ce R1 tuşlarına art arda ve tekrar basarak yukarı tırmanmasına yardımcı olacaksınız.
Yapımcıların söylediklerine göre bu oyunla asıl yapmak istedikleri oyunculara daha sinematik bir deneyim sunmak. Bu amaçla oyunun zorluk seviyesini düşürmek, oyunun akıcılığını sağlamak için doğru bir karar elbette. Bu arada yeri gelmişken söyleyeyim; oyunun eski zor yapısını seven hayranlarının üzülmeleri için hiçbir sebepleri yok; çünkü oyunun kolaylaşması sadece alternatif bir zorluk seviyesinin eklenmesinden ibaret. Eski zor halini beğenenler hala üst seviyelerden birini seçip kendi sinirlerinin sınırlarını zorlayabilirler. Hem bu zor mod, kendi artılarıyla beraber geliyor (ya da eksileriyle beraber; ne yönden baktığınıza bağlı). Mesela bu modda QTE sırasında ekranda basmanız gereken tuş görünmeyecek. Yani, diyelim karakteri kestiniz ve yukarıda bahsettiğim kılıcı saplandığı yerden çıkarma olayı gerçekleşti. Bu sırada ekranda kare tuşunu görmeyeceksiniz. Zaman yavaşladığı an doğru zamanı sizin yakalamanız gerekecek.
Önceki oyunda savunma hareketini kullanmak, yani "block" yapmak ve saldırılardan kaçınmak çok önemli bir yer tutuyordu. Yeni oyunda bu hareketler daha da geliştirilmiş. Artık düşmanın atağından kaçınırken başka bir düşmana değerseniz değdiğiniz adam hasar alacak. Etrafınızın sarıldığı anlarda özellikle işinize yarayacaktır. Yine de ne olursa olsun düşmana bodoslama dalıp oyunu bitirebileceğiniz bir yapım olmayacak NG3. Savunma ve saldırma hareketlerini etkili bir şekilde kullanmak zorunda kalacaksınız. Vur kaç taktiği en iyi dostunuz olacak.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Ninjanın karşısına kedi şeyi kadar bıçakla çıkarsan katanayı böbreğine yersin işte.
Ninja Gaiden 3'ün farklı noktaları bunlarla sınırlı değil. Bir değişiklik de oyunda yöneteceğimiz karakterlere geliyor. Serinin önceki oyunlarında Ryu'nun yanında birkaç güzel hatunu da yönetiyorduk. Yeni oyunda bu durum yok. Bütün hikaye boyunca yalnızca Ryu'yu idare edeceğiz. Bu demek değil ki Ayane, Momiji veya Rachel'ı bu oyunda görmeyeceğiz. Onlarla da bu oyunda karşılaşabileceğiz ama yöneteceğimiz tek karakter Ryu olacak.
GEH BİLİ BİLİ BİLİ...
Yeni oyunda ölen düşmanlardan küçük küreler toplama özelliği bulunmayacak. Onun yerine yaptığımız kombolar sayesinde puan toplayacağız ve Ryu'nun kolunu parlatacağız. Ayrıca bir diğer yenilik de oyunun kayıt sistemine geliyor. Artık sağda solda ejder büstleri aramak zorunda kalmayacağız. Onun yerine oyunun belli noktalarında bir şahin gelip Ryu'nun sağ koluna konacak, hem canımızı tazeleyecek, hem oyunumuzu kaydedecek. Yani derdi tasayı alıp götürecek. Prensipte önceki kayıt sistemleriyle aynı olsa da uygulama da bir çeşitlilik olmuş, güzel olmuş. Ben sevdim.
Team Ninja, "seriye yeni oyuncuları da çekmek istiyoruz" pembe yalanının ardından "daha çok satmak istiyoruz" diyen ve bu uğurda canım serileri kolaylaştırıp ruhlarını yok eden firmalara uydu sandım bir an (Bkz: Bioware- Dragon Age 2, Capcom – Resident Evil 4,5), fakat demodan gördüklerim kadarıyla durum böyle olmayabilir. Belki de ilk defa bir firma sevilen serisini yeni nesil oyunculara yaranmak için mahvetmeden radikalleştirebilir. Eğer öyle olursa Ninja Gaiden 3 tadından yenmeyecek bir oyun olacaktır.
Ninja Gaiden 3, 2012'nin ilk çeyreğinde XBOX 360 ve PS3 için aynı anda raflarda olacak.